دیسککتومی و فیوژن قدامی گردن (ACDF) نوعی جراحی گردن است که شامل برداشتن دیسک آسیب دیده برای تسکین فشار نخاع یا ریشه عصبی و کاهش درد، ضعف، بی حسی و گزگز متناظر است.
این جراحی دارای 2 بخش است:
 دیسککتومی قدامی گردن جراحی از طریق قدامی یا جلوی گردن انجام می شود.  سپس دیسک از بین دو استخوان مهره برداشته می شود.
 جراحی فیوژن همزمان با عمل دیسککتومی : فیوژن شامل قرار دادن پیوند استخوان و/یا ایمپلنت در جایی که دیسک در ابتدا قرار داشت به منظور ایجاد ثبات و استحکام ناحیه مورد نظر است. (ACDF) ممکن است برای یک سطح یا برای بیش از یک سطح از ستون فقرات گردنی انجام شود.
 
 در این جراحی معمولا برای درمان فتق دیسک گردن علامت دار انجام می شود، ممکن است برای بیماری دیسک دژنراتیو شدید گردن نیز انجام شود.  همچنین معمولاً برای از بین بردن خارهای استخوانی (استئوفیت) ناشی از آرتروز و کاهش علائم مرتبط با تنگی نخاع گردنی انجام می شود.
 
 به علائم فتق دیسک گردن و گزینه های درمانی مراجعه کنید
‏ ACDF با رویکرد قدامی انجام می شود و عمل جراحی از طریق جلوی گردن انجام می شود نه از طریق پشت گردن.  این رویکرد چندین مزیت معمول دارد:
 
 دسترسی مستقیم به دیسک از جلو امکان دید مستقیم دیسک‌های گردن را فراهم می‌کند که معمولاً در ایجاد تنگی، فشار نخاع یا عصب و علائم نقش دارند.  برداشتن دیسک ها منجر به کاهش فشار مستقیم عصب و نخاع می شود.  روش قدامی می‌تواند تقریباً به کل ستون فقرات گردنی دسترسی داشته باشد، از بخش C2 در بالای گردن تا محل اتصال گردنی به نام سطح C7-T1، جایی که ستون فقرات گردنی به ستون فقرات سینه‌ای می‌پیوندد.
بیمار در این روش نسبت به جراحی خلفی درد برش کمتری دارد.
 پس از ایجاد یک برش پوستی در جلوی گردن، تنها یک عضله نازک وستیژال باید بریده شود، پس از آن می توان سطوح آناتومیک را تا ستون فقرات دنبال کرد.
همه جراحی های ACDF یکسان نیستند – تعدادی گزینه و متغیر به عنوان بخشی از جراحی وجود دارد که می تواند در موفقیت آن نقش داشته باشد و بر خطرات نسبی و عوارض احتمالی تأثیر بگذارد.  بیماران برای درک کامل و بحث در مورد متغیرهای مهمی که بخشی از ACDF هستند، به خوبی خدمت می‌شوند.  به عنوان مثال، به کدام یا چند سطح پرداخته خواهد شد و چرا، چه نوع ایمپلنت و چرا استفاده خواهد شد، و جراح چه نوع پیوند استخوانی را توصیه می کند و چرا.
 در حالی که ACDF رایج ترین عملی است که برای درمان آسیب شناسی دیسک گردن انجام می شود، یک روش جدیدتر به نام جایگزینی دیسک مصنوعی Artificial disk نیز در دسترس است. با کارگذاشتن این وسیله بیمار بلافاصله پس از عمل می تواند گردن را حرکت کامل بدهد و نیاز به گردن بند هم نداشته و محدودیتی در حرکت گردن ایجاد نمی شود.

برا اطلاع از نحوه ی مراقبت های بعد از جراحی گردن به مطلب